Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání zdravotnických záchranářů v problematice mimořádných událostí s hromadným postižením osob
KRUPOVÁ, Nikol
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním zdravotnických záchranářů v problematice mimořádných událostí s hromadným postižením osob. Teoretická část se skládá ze základních poznatků o zdravotnické záchranné službě, popisuje její jednotlivá pracoviště jako je vzdělávací a výcvikové středisko a pracoviště krizové připravenosti. Dále jsou v teoretické části popsány postupy, jakým způsobem probíhá příprava zaměstnanců zdravotnických záchranných služeb na mimořádné události s hromadným postižením osob a jaké jsou jejich činnosti v případě jejího vzniku. Praktická část byla realizována na základě kvalitativního šetření prostřednictvím rozhovorů se zástupci jednotlivých zdravotnických záchranných služeb. Rozhovory byly uskutečněny se zaměstnanci vzdělávacího výcvikového střediska nebo pracoviště krizové připravenosti. Bylo provedeno 14 polostrukturovaných rozhovorů v období od 1.12.2021 do 1.6.2022. Cílem bakalářské práce bylo zmonitorování přístupu jednotlivých poskytovatelů zdravotnických záchranných služeb v problematice přípravy primárně nelékařských zdravotnických pracovníků na mimořádné události s hromadným postižením osob. Výzkumná část zrcadlí úroveň přípravy jednotlivých poskytovatelů na problematiku vzdělávání a přípravy zaměstnanců záchranných služeb. Výstupem práce je obecný přehled o způsobu přípravy jednotlivých zdravotnických záchranných služeb v České republice na mimořádné události s hromadným postižením osob.
Připravenost krajských vzdělávacích a výcvikových středisek poskytovatelů zdravotnických záchranných služeb na problematiku mimořádných událostí s hromadným postižením osob
BRAMSKIY, Illya
Diplomová práce je zaměřena na problematiku připravenosti jednotlivých krajských vzdělávacích a výcvikových středisek poskytovatelů zdravotnických záchranných služeb, potažmo zaměstnanců těchto organizací na problematiku mimořádných událostí s hromadným postižením osob. Za účelem získání potřebných dat pro vytvoření empirické části diplomové práce byly sestaveny dva dotazníky, přičemž v prvním případě se jednalo o kvalitativní průzkum, cílený pouze na vedoucí pracovníky vzdělávacích a výcvikových středisek jednotlivých krajských zdravotnických záchranných služeb. V druhém případě byl za pomoci dotazníkového šetření proveden kvantitativní průzkum, formou anonymního nestandardizovaného dotazníku, který byl určen pro zaměstnance poskytovatelů zdravotnické záchranné služby. Na základě provedených dotazníkových šetření bylo po jejich vyhodnocení zjištěno, že navzdory povětšinou kvalitnímu zajištění ze strany poskytovatelů zdravotnické záchranné služby a poměrně častým školením, jsou znalosti samotných zaměstnanců v dané problematice nedostatečné. Ze získaných výsledků je patrné, že jednotlivá vzdělávací a výcviková střediska poskytovatelů zdravotnické záchranné služby by se měla více zaměřit na odborný výcvik svých zaměstnanců v dané problematice. Tyto výsledky budou na vyžádání předloženy zástupcům jednotlivých vzdělávacích a výcvikových středisek, a měly by posloužit k zefektivnění přípravy jejich zaměstnanců pro případy mimořádných událostí s hromadným postižením osob.
Systematizace vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků na zdravotnické záchranné službě
Kukačka, Miloš ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Mathauser, Radek (oponent)
Diplomová práce zkoumá a hodnotí vzdělávací systém zdravotnické záchranné služby s cílem navrhnout v závěru taková doporučení, která by mohla vést k jeho zefektivnění a individualizaci. Tím by bylo možné reagovat na konkrétní vzdělávací potřeby jednotlivých zaměstnanců a napomoci tak k jejich profesnímu rozvoji. Teoretická část se věnuje vzdělávání pracovníků a podrobněji rozepisuje specifika jednotlivých fází vzdělávacího cyklu. Jelikož ve zkoumané organizaci nebyl doposud žádný funkční systém vzdělávání zaveden, je třeba ho uvést do života. Bude se tedy jednat o změnu, kterou je třeba připravit, naplánovat a zrealizovat. Další pasáž teoretické části práce je tedy věnována zavádění změny v organizaci. Praktická část nejprve obecně shrnuje postoj tuzemských i některých zahraničních zdravotnických záchranných služeb ke vzdělávání svých zaměstnanců, jak je patrné z jejich webových stránek. Dále popisuje současný stav vzdělávání v organizaci a hodnotí ho z pohledu zavádění změny. Pozornost je věnována rovněž jednotlivým fázím vzdělávacího cyklu u realizované aktivity, kde je hodnoceno jejich naplnění. Součástí praktické části je výzkum pojatý jako ukázka způsobu realizace první fáze vzdělávacího cyklu, tedy identifikace vzdělávacích potřeb zaměstnanců. V závěru práce jsou shrnuty veškeré výstupy a na...
Efektivnost přípravy zdravotnických záchranářů vzdělávacím a výcvikovým střediskem
ZAUNMÜLLEROVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce pojednává o tématu "Efektivnost přípravy zdravotnických záchranářů vzdělávacím a výcvikovým střediskem". Cíli práce bylo zmapovat, jakým způsobem je vzdělávání v rámci Vzdělávacího a výcvikového střediska přínosné pro zdravotnické záchranáře vykonávající svou profesi u Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje. Další cíle zahrnovaly pohled nelékařských zdravotnických pracovníků na vlastní působnost Vzdělávacího a výcvikového střediska a zmapovat odbornou připravenost výše zmiňovaných zdravotníků před a po absolvování tohoto inovačního kurzu. V teoretické části je popsána stručná charakteristika urgentní medicíny, činnost poskytovatelů zdravotnických záchranných služeb, vzdělávání zdravotnických záchranářů a jejich specifika například ve Spojených státech amerických. Výzkum byl prováděn na základě anonymních rozhovorů, ve kterých měla zkoumaná skupina, tvořená zdravotnickými záchranáři Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje, možnost vlastního vyjádření k Inovačním kurzům Vzdělávacího a výcvikového střediska, včetně hodnocení vlastní odborné připravenosti před a po jejich absolvování. Téměř doslovně jsou rozhovory s oslovenými respondenty přepsány v kapitole Výzkumná část práce. Samotné vyhodnocení rozhovorů vedlo ke stanovení několika hypotéz. Hypotézy jsou uvedeny v kapitole Diskuze. Výsledky práce by mohly být nabídnuty Zdravotnické záchranné službě Jihočeského kraje a sloužit tak jako podklad pro zkvalitnění Inovačních kurzů vedených jejím Vzdělávacím a výcvikovým střediskem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.